کد خبر : 128
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۵

خوراکی‌هایی که خاصیت ضد سرطانی دارند

خوراکی‌هایی که خاصیت ضد سرطانی دارند
برخی از مواد غذایی می‌توانند نقش پیشگیرانه در ابتلا به سرطان داشته باشند. ؛

هیچ غذایی به طور کامل از افراد در برابر سرطان محافظت نمی‌کند. اصطلاح غذاهای ضد سرطان به غذاهایی اطلاق می‌شود که اگر فرد آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کند، ممکن است خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

طب‌های جایگزین چطور می‌توانند به افراد مبتلا به سرطان کمک کنند؟

غذاهای حاوی ترکیبات طبیعی که دارای خواص ضد سرطانی قوی هستند عبارتند از:

سیب

سیب حاوی پلی فنول‌هایی است که خواص ضد سرطانی قدرتمندی دارند؛ پلی‌فنول‌ها ترکیبات گیاهی هستند که ممکن است از التهاب، بیماری‌های قلبی عروقی و عفونت‌ها جلوگیری کنند.

برخی تحقیقات نشان می‌دهد که پلی‌فنول‌ها دارای خواص ضد سرطانی و مبارزه با تومور هستند.

انواع توت

توت‌ها سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبرهای غذایی هستند. یک مطالعه نشان می‌دهد که آنتوسیانین، که ترکیبی در توت سیاه است، نشانگرهای زیستی سرطان روده را کاهش می‌دهد.

طب‌های جایگزین چطور می‌توانند به افراد مبتلا به سرطان کمک کنند؟

مطالعه دیگری نشان می‌دهد که اثرات ضد التهابی زغال‌اخته می‌تواند از رشد تومورهای سرطان سینه جلوگیری کند.

سبزیجات چلیپایی

سبزیجات چلیپایی مانند کلم‌بروکلی، گل‌کلم و کلم‌پیچ حاوی مواد مغذی مفیدی از جمله ویتامین C، ویتامین K و منگنز هستند. این سبزیجات همچنین حاوی سولفورافان هستند که یک ترکیب گیاهی با خواص ضد سرطانی است.

طب‌های جایگزین چطور می‌توانند به افراد مبتلا به سرطان کمک کنند؟

یک مطالعه نشان می‌دهد که سولفورافان به طور قابل‌توجهی رشد سلول‌های سرطانی را مهار می‌کند و باعث نابودی سلول‌های سرطانی در روده بزرگ می‌شود.

مطالعه دیگری نشان می‌دهد که سولفورافان در ترکیب با جنیستئین (ترکیب موجود در سویا)، می‌تواند به طور چشمگیری از رشد تومور سرطان سینه جلوگیری کند.

هویج

هویج حاوی مقادیر زیادی بتاکاروتن است که ممکن است از انواع خاصی از سرطان جلوگیری کند. بتاکاروتن نقش حیاتی در حمایت از سیستم ایمنی دارد و ممکن است از انواع خاصی از سرطان جلوگیری کند. علاوه بر این، هویج حاوی چندین ماده مغذی ضروری از جمله ویتامین K، ویتامین A و آنتی اکسیدان است.

بررسی هشت مطالعه نشان می‌دهد که بتاکاروتن با کاهش خطر سرطان سینه و پروستات ارتباط دارد.

ماهی

ماهی‌های چرب از جمله سالمون و ماهی خال‌مخالی سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین B، پتاسیم و اسیدهای چرب امگا 3 هستند.

مطالعه‌ای که روی 68109 نفر انجام شد، نشان داد افرادی که حداقل چهار بار در هفته مکمل‌های روغن ماهی مصرف می‌کنند، 63 درصد کمتر به سرطان روده بزرگ مبتلا می‌شوند.

گردو

به گفته مؤسسه تحقیقات سرطان آمریکا، همه آجیل‌ها خواص پیشگیری از سرطان را دارند، اما در این میان، گردو رتبه اول را دارد. گردو حاوی ماده ای به نام پدونکولاژین است که بدن آن را به اورولیتین تبدیل می‌کند. اورولیتین‌ها ترکیباتی هستند که به گیرنده‌های استروژن متصل می‌شوند و ممکن است در پیشگیری از سرطان سینه نقش داشته باشند.

در یک مطالعه حیوانی، موش‌هایی که گردو یا روغن گردو دریافت کرده‌ بودند، نسبت به موش‌هایی که روغن گیاهی دریافت کرده‌ بودند، دارای سطوح بالاتری از ژن‌های سرکوب‌کننده تومور بودند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.