کد خبر : 125
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۱

ویتامینی که بیماری‌ها را ضربه فنی می‌کند

ویتامینی که بیماری‌ها را ضربه فنی می‌کند
مشرق نوشت: ویتامین C یکی از مهم‌ترین ویتامین‌های مورد نیاز بدن انسان است و کارشناسان تخمین زده‌اند که بدن ما به چه مقدار ویتامین C نیاز دارد. در حقیقت نسبت ویتامین C به وزن بدن برای تقویت سیستم ایمنی مهم است.؛

افرادی که وزن بیشتری دارند برای داشتن سیستم ایمنی قوی برای کمک به مبارزه با عفونت‌های تنفسی از جمله کووید ۱۹و آنفلوانزا به ویتامین C بیشتری نیاز دارند.

کارشناسان طی مطالعات جدید خود تخمین زده‌اند که ما نسبت به وزن بدن خود به چه مقدار ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی و همچنین کاهش احتمال بیماری قلبی نیاز داریم. بنابراین، عاقلانه است که افراد چاق‌تر میوه‌ها و سبزیجات سرشار از ویتامین C مانند توت فرنگی، پرتقال، کیوی و کلم پیچ را به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

مطالعات گذشته نشان می‌دهد: سطوح ضعیف ویتامین C در افراد دارای اضافه وزن و چاق می‌تواند باعث عدم تعادل در عملکرد آنزیم‌ها شود و این کمبود، خطر ابتلا به التهاب با درجه پایین، بیماری‌های قلبی و عروقی، عفونت‌های تنفسی و سرماخوردگی مکرر را افزایش می‌دهد.

محققان همچنین دریافتند: به ازای هر ۱۰ کیلوگرم اضافه وزنی که یک فرد دارد، باید ۱۰ میلی گرم ویتامین C بیشتری در روز مصرف کند تا عملکرد سیستم ایمنی خود را به حداکثر برساند.

به عنوان مثال، اگر یک بزرگسال ۶۰ کیلوگرمی به ۱۱۰ میلی‌گرم ویتامین C در روز نیاز داشته باشد، در آن صورت فردی که ۹۰ کیلوگرم وزن دارد، برای به دست آوردن غلظت قابل مقایسه ویتامین C در پلاسما، به ۱۴۰ میلی گرم در روز نیاز دارد.

ویتامینی که بیماری‌ها را ضربه فنی می‌کند | بهترین راه برای تامین ویتامین C بدن

 

پروفسور کار (Professor Carr)، سرپرست این تیم مطالعاتی درمورد موضوع فوق گفت: مطالعات پیشین، وزن بالاتر بدن را با سطوح پایین ویتامین C مرتبط دانسته‌اند، اما این اولین مطالعه‌ای است که تخمین می زند که واقعاً چه مقدار ویتامین C اضافی روزانه برای افراد نسبت به وزن بدنشان برای کمک به حداکثر رساندن سلامت و تقویت سیستم ایمنی آنها مورد نیاز است.

متخصصان توصیه می‌کنند: مقامات بهداشت عمومی باید دستورالعمل‌های مربوط به سطوح دریافت ویتامین C را مورد بازبینی قرار دهند، زیرا این ماده مغذی برای سیستم ایمنی مهم بوده و به محافظت از بدن ما در برابر عفونت‌های ویروسی مانند کرونا و آنفلوانزا کمک می‌کند. به همین دلیل می‌توان مدعی شد که مصرف مقدار مناسب ویتامین C می‌تواند افراد سنگین وزن را در برابر چنین بیماری‌هایی محافظت کند.

پروفسور کار در تکمیل توضیحات خود گفت: ما می‌دانیم که چاقی یک عامل خطر برای ابتلا به کووید-۱۹ است و بیماران چاق احتمال بیشتری دارد که پس از آلوده شدن به ویروس، دچار مشکل شوند. ما همچنین می‌دانیم که ویتامین C برای عملکرد خوب سیستم ایمنی ضروری است و با کمک به گلبول‌های سفید خون در مبارزه با عفونت عمل می‌کند.

گفتنی است: بررسی‌های انجام شده نشان داد بیماران مبتلا به ذات الریه ویتامین C کمی در بدن خود دارند، بنابراین یافتن سطوح مناسب ویتامین C برای مصرف در صورت اضافه وزن ممکن است به حمایت بهتر از سیستم ایمنی بدن کمک کند. بهترین راه برای دستیابی به سطوح مطلوب ویتامین C، خوردن میوه‌ها و سبزیجات غنی از ویتامین C به جای مصرف مکمل‌هاست.

پروفسور کار در این رابطه گفت: ضرب المثل قدیمی خوردن یک سیب در روز شما را از مراجعه به دکتر بی‌نیاز می کند، در واقع توصیه مفیدی است. یک سیب با اندازه متوسط حاوی ۱۰ میلی گرم ویتامین C است، بنابراین اگر وزن شما بین ۷۰ تا ۸۰ کیلوگرم است، دستیابی به مقدار بهینه ویتامین C مورد نیاز بدنتان می تواند به آسانی خوردن یک یا دو سیب تامین شود.

اگر وزن شما بیشتر از این باشد، شاید یک پرتقال حاوی ۷۰ میلی گرم ویتامین C یا یک کیوی با ۱۰۰ میلی گرم، ساده‌ترین راه حل باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 1
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مصطفی رحماندوست چهارشنبه , 2 آذر 1401 - 4:51

تست